Porsche Inter Auto Hungaria Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX
Újdonság a Volkswagenről

Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX

Wolfsburg/Berlin/Budapest – A Volkswagen a Berlin-Tempelhof repülőtéren tartott digitális világpremier keretén belül bemutatta első tisztán elektromos csúcsteljesítményű modelljét: az ID.4 GTX-et. A termékmárka új, intelligens sportossággal tölti fel az elektromos mobilitás világát. Az ID.4 GTX az első olyan modulrendszerű elektromos hajtáskoncepción (MEB) alapuló modell, amely duál-motoros összkerékhajtással rendelkezik, és a kiváló minőségű formatervezési elemei is lenyűgözőek.

VW Open Corner

„Az elektromos vezetés egyszerűen szórakoztató – az ID.4 GTX modellel új szintre emeljük a sportosságot és a dinamikát”, mondta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója.

„Az ID. család eddigi legfelkavaróbb tagja jól mutatja, hogy az elektromobilitás és a sportos csúcsteljesítmény nem zárják ki egymást.”

Az ID.4 GTX modellben mind hátsó, mind pedig az első tengelyen van elektromotor. Ezek a motorok együttesen 220 kW (299 LE)* maximális elektromos teljesítményre képesek, és összkerékhajtásként működnek együtt – az ID. családban most először. Az egykori Tempelhof repülőtér hangárjában megrendezett világpremieren bemutatták, mire képes ez az intelligensen vezérelt összkerékhajtás: Az ID.4 GTX könnyedén megbirkózott

egy 37,5%-os meredekségű rámpával. Az ID.4 sorozat csúcsmodellje a duál-motoros összkerékhajtásnak köszönhetően álló helyzetből 3,2 másodperc alatt gyorsul fel 60 km/h sebességre, 100 km/h sebességre pedig 6,2 másodperc alatt. Az elektronikusan szabályozott végsebesség 180 km/h.

„Azonnal rendelkezésre áll az elektromos meghajtás teljes forgatónyomatéka, és minden kanyarban érezhetők a kiváló menettulajdonságok” – mondta Thomas Ulbrich, a műszaki fejlesztésért felelős igazgatósági tag. „Az innovatív kezelési és biztonsági koncepció ugyanolyan intelligens, mint a hajtáslánc! A járművezetőt az egyedülálló kiterjesztett valóság alapú Head-up-Display, valamint az átfogó asszisztensrendszerek segítik.”

Az ID.4 GTX formatervezése hangsúlyozza a jármű különleges karakterét, a vezetési élmény és a robusztus megjelenés kombinációját. A jól ismert fénycsíkot erőteljes és dinamikus elemekkel kombinálták – ilyen például a nappali menetfényt alkotó három méhsejt alakú elem, amelyek még álló helyzetben is sportos jelleget kölcsönöznek a járműnek, ugyanakkor kapcsolódnak a Golf GTI-hez[i] is. Az újratervezett lökhárító és az X-et formázó féklámpával szerelt 3D LED-es hátsó lámpák vonzzák a tekintetet a jármű hátulján.

A jármű színe dominánsabb, mint a hátsókerék-hajtású modellek esetén. A tető és a hátsó spoiler fekete, a tetőkereten végigfutó sáv magasfényű antracit. A belső tér ugyancsak új színkoncepcióval mutatkozik be. A műszerfal felső része és az ajtók műbőr betétei a fenntarthatóságot jelképező sötétkékes X-Blue árnyalatban pompáznak. A piros kontrasztvarrás – a sportosság és az erő klasszikus szimbóluma – itt is és az üléseken is hangsúlyos. A GTX logó megjelenik a kormánykeréken, a küszöbléceken és – perforálva – az első üléstámlák felső részén.

Az új GTX termékmárkával az ID. család és így az ACCELERATE vállalati stratégia is új csúcsokat tud meghódítani. A Volkswagen így a fenntartható mobilitás legkeresettebb márkájává akar válni. A cél az, hogy 2030-ra az elektromos járművek eladásának aránya Európában elérje a 70 százalékot. A Volkswagen 2050-re klímasemlegessé akar válni; 2025-ig mintegy 16 milliárd eurót fektet az e-mobilitásba, a hibridizációba és a digitalizációba.

Az ID.4 GTX 2021 nyarán érkezik az európai piacokra. Németországban 50 415 euró az alapára, amelyre ügyfeleink (nettó) 7500 eurós támogatást igényelhetnek



 

 

 

 

 

 

 

*220 kW-os maximális elektromos teljesítmény: Az ENSZ 21. számú globális műszaki előírásának (GTR-nek) megfelelően meghatározott maximális teljesítmény, amely legfeljebb 30 másodpercig tartható fenn.

Az egyes forgalmi helyzetekben rendelkezésre álló teljesítmény olyan változó tényezőktől függ, mint a külső hőmérséklet, a hőmérsékleti, a töltési és kondicionálási állapot vagy a nagyfeszültségű akkumulátor fizikai öregedése. A maximális teljesítmény eléréséhez különösen az szükséges, hogy a nagyfeszültségű akkumulátor hőmérséklete 23 és 50 °C között legyen, és az akkumulátor töltöttségi állapota nagyobb legyen, mint 88%. Különösen a fent említett paraméterektől való eltérések vezethetnek a teljesítmény csökkenéséhez vagy akár a maximális teljesítmény elmaradásához.

Az akkumulátor hőmérséklete közvetve bizonyos mértékig befolyásolható az állóklíma funkcióval, és a járműben többek között a töltöttségi állapot is beállítható. A járműben teljesítménykijelző jeleníti meg az aktuálisan rendelkezésre álló teljesítményt.

Annak érdekében, hogy a nagyfeszültségű akkumulátor a felhasználható kapacitását a lehető legjobban megőrizze, napi használatra 80%-os töltési célérték beállítása ajánlott az akkumulátor számára (ez például hosszú utazások előtt 100%-ra állítható).

 

 

[1] ID.4 GTX – áramfogyasztás (kWh/100 km) (NEDC): 16,3 (kombinált); CO2-kibocsátás (g/km): 0; hatékonysági osztály: A+.

[1] Golf GTI (180 kW/ 245 LE) – üzemanyag-fogyasztás (l/100 km) (NEDC): lakott területen belül 9,0-8,6 /lakott területen kívül 5,6-5,3 /kombinált 6,9-6,5; CO2-kibocsátás (g/km): kombinált 157-149; hatékonysági osztály: D-C

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.