Kereskedésünk története egészen az 1899-es évre nyúlik vissza, amikor egy fiatal mérnök, Ferdinand Porsche villamos autókkal kezdett kísérletezni a Lohner udvari hintógyárban, Bécsben. Az 1900. évi Párizsi Világkiállításra el is készült a világ első négykerék-meghajtású elektromos autójával, örökségét pedig családja vitte tovább. Igazi sikereik 1948-ban kezdődtek, amikor megkapták a Volkswagen Bogár forgalmazási jogát, először csak az osztrák határon belül, majd később már azon kívül is.
Mára a Volkswagen Csoport tagjaként a salzburgi székhelyű Porsche Holding nemzetközi vállalattá nőtte ki magát, kiskereskedelmi hálózatának magyarországi képviselete a Porsche Inter Auto Hungaria Kft.
Jelenleg 7 saját tulajdonú kereskedést üzemeltetünk országszerte. Az első Porsche Inter Auto Hungaria márkakereskedések Budapesten nyíltak: a Porsche Pest a Fáy utcában 1993-ban, a Porsche Buda pedig a Rákóczi híd budai hídfőjénél 1994-ben. Hálózatunk 1998-ban tovább bővült januárban a Porsche Szeged, júliusban a Porsche Győr átadásával. A Porsche M5 1999-ben nyílt az M5-ös autópálya Budapestre bevezető szakasza mellett, 2005-ben pedig a Porsche Tatabánya csatlakozott a szalonjaink sorához. 2009. áprilisától a Porsche márka importőri feladatait kizárólag cégünk látja el, az értékesítés és szerviz is a Porsche Centrum Budapest exkluzív márkakereskedésünkben történik. 2018 óta a Bentley, 2023 óta pedig a Lamborghini márka is csatlakozott importőri márkáink impozáns gyűjteményébe.
Kereskedéseinket folyamatosan fejlesztjük annak érdekében, hogy a felmerülő összes igénynek megfeleljenek. Szakmájukban méltán elismert márkavezetőink, szervizvezetőink, valamint többéves szakmai tapasztalattal rendelkező csapatunk a modern technológiák segítségével minden nap arra törekszik, hogy ügyfeleink mindent első kézből, a legjobb minőségben kapjanak meg.
Porsche Inter Auto Hungaria. Önnel autózunk.
Jótállási feltételeink letöltéséhez kattintson ide!
„Legfőbb kincsünk az a bizalom, amelyet ügyfeleink és mindenki, aki valamely módon érintett, vállalatunkkal és termékeinkkel szemben táplál. Csak ha feddhetetlenül és őszintén viselkedünk, akkor tudjuk a közbizalmat erősíteni és a Volkswagen Konszernt, a dolgozókat és a környezetünket megvédeni. Ebbe az is beletartozik, hogy a hatályos jogszabályokat és belső szabályzatokat ismerjük - és azokat be is tartjuk.
Tevékenységünk alapját a Magatartási alapelvek (Code of Conduct / Magatartási Kódex) képezik.
A konszernünk sokrétű: Hét európai ország tizenkét márkája, összesen 664.000 dolgozó, több mint 150 ország 123 gyártóüzeme és ügyfelei tartoznak a Konszernünkhöz. Akármennyire is különbözőek vagyunk, akármennyire is eltérő a származásunk, akármennyire is mások a feladataink és más a felelősségünk: a viselkedésünkön és a cselekedeteinken keresztül mindannyiunknak megvan a maga felelőssége abban, hogy vállalatunk mennyire sikeres és mindannyian hozzájárulunk cégünk fenntartható fejlődéséhez. Közös értékeink határozzák meg, hogy hogyan dolgozunk, hogyan hozzuk meg a döntéseket és mennyire felelősségteljesen bánunk egymással és minden élőlénnyel.”
Manfred Döss
a Volkswagen AG igazgatóságának elnöke
A Porsche Holding Salzburg magyarországi leányvállalatai az elmúlt közel 30 év során kiemelkedő hírnevet vívtak ki maguknak példamutató vállalati felelősségvállalásukkal és magas szintű etikai normáik betartásával.
Mi a compliance?
Megfelelőség. A compliance azt jelenti, hogy betartjuk az összes jogszabályt és belső szabályzatot. A fő célja a jogsértések és szabálytalanságok megelőzése.
Mint globálisan működő vállalatcsoport tagja, számunkra a megfelelőség nemcsak a törvények betartását jelenti, hanem azt is, hogy munkatársaink az erkölcsi alapelveket is követik, amelyek túlmutatnak a jogszabályokon. Ezeket az alapelveket a minden tagvállalatra érvényes Magatartási Kódexünk tartalmazza.
A társadalomért vállalt felelősségünk keretében az alábbi alapelvek szerint járunk el:
Emberi jogok
Az emberi és gyermekjogok védelmére vonatkozó hatályos előírásokat, mint alapvető és általános érvényű elvárásokat a világon mindenütt figyelembe vesszük, védjük és érvényesülésüket támogatjuk. A gyermek-, kényszer- és kötelezően végzendő munka mindennemű igénybevételét, továbbá a modern rabszolgaság és az emberkereskedelem minden formáját elutasítjuk.
Esélyegyenlőség és egyenlő bánásmód
A diszkrimináció minden formája tilos. Megéljük a sokféleséget, ösztönözzük a befogadó, elfogadó szemléletmódot.
Termékmegfelelősség és termékbiztonság
Termékeink fejlesztése és gyártása során mindig betartjuk a vonatkozó jogszabályokat, hatósági előírásokat és belső szabályokat. Gondoskodunk arról, hogy a termékek megfeleljenek a legkorszerűbb műszaki követelményeknek, és eltérés esetén időben megtesszük a szükséges intézkedéseket. Minőségi elvárásainkból nem engedünk.
Környezetvédelem
Felelősséggel tartozunk termékeink, telephelyeink és szolgáltatásaink környezeti hatásaiért. Ezért előnyben részesítjük a környezetkímélő, hatékony technológiákat, és azokat a fejlesztéstől a használat végéig alkalmazzuk. Törekszünk az erőforrások takarékos felhasználására, a környezetterhelés csökkentésére, és betartjuk a vonatkozó környezetvédelmi előírásokat. Folyamatosan figyeljük és szükség esetén javítjuk termékeink környezetbarát jellegét. Aktívan részt veszünk a társadalmi párbeszédben a fenntartható mobilitás jövőjéről.
Adományok
Adományokat csak közhasznú célokra adunk, például oktatásra, kutatásra, kultúrára vagy jótékony célokra. Csak olyan szervezetek támogathatók, amelyek jogosultak adomány fogadására. Minden támogatás átlátható engedélyezési folyamaton megy keresztül.
Kommunikáció és marketing
Az ügyfelek és partnerek bizalmának megőrzése érdekében törekszünk az egységes, átlátható kommunikációra. Minden kommunikációs vagy marketinglépést előzetesen egyeztetünk az illetékes szakterületekkel, és mindig betartjuk az adatvédelmi szabályokat.
Érdekképviselet
Lobbitevékenységünket átláthatóan, felelősen és pártsemlegesen végezzük. Tilos a politikai döntéshozók tisztességtelen befolyásolása.
Felelősségteljes üzleti magatartás
Pénzügyi átláthatóság
Verseny és piac
Beszerzés és külkereskedelem
Bennfentes információk kezelése
Munkavédelem, adatbiztonság, know-how védelem
Munkavállalói képviselet
Képzés és tudatosság
Magatartási kódex üzleti partnereknek (Code of Conduct) (575 KB)
Mi az integritás?
Az integritás annyit tesz, mint személyes indíttatásból és meggyőződés alapján helyesen cselekedni, egyben felelősséget viselni a vállalat, az üzleti partnerek és a társadalom tagjai iránt.
Ezért az integritás nemcsak a cégünk által felvetett igény, hanem egyben vállalati kultúránk szerves része is.
Ha valami legális, nem jelenti feltétlenül, hogy helyes is. A becsületesség segít meghozni a helyes döntést.
Az Integritást, a Compliance-t, a vállalati kultúrát és a kockázatkezelést érintő kezdeményezések a vállalat legfontosabb prioritásaival azonos alapokon nyugszanak
Fentiek ismertetése és betartása érdekében folyamatosan képezzük munkatársainkat, a kiválasztási folyamat során az integritási szempontokat is mérlegeljük.
A Porsche Inter Auto Hungariánál a törvényi és belső szabályok, valamint az Etikai Kódexben és az Üzleti Partnerek Magatartási Kódexében lefektetett elvek betartása a legfontosabb. Fontos, hogy tájékozódjunk a potenciális alkalmazottak vagy beszállítók helytelen magatartásáról, és megállítsuk azt. A panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV.törvény 18.§ (1) bekezdése alapján cégünk, mint foglalkoztató Visszaélésbejelentő Rendszert (Whistleblower System) hozott létre. A törvény 19.§ (2) bekezdése alapján a független, pártatlan és bizalmas bejelentő rendszer működtetésével a Volkswagen AG-t, a törvény 22.§ (4) bekezdése alapján a bejelentések kivizsgálásával pedig a Porsche Holding Salzburg Felderítő Irodáját bíztuk meg. Az eljárási méltányosság elve alapján a Visszaélésbejelentő Rendszer a lehető legnagyobb védelmet garantálja a visszaélést bejelentő személyek, az érintettek és a bejelentett kötelességszegések kivizsgálásában közreműködő munkavállalók számára.
Ha bejelentése az emberi jogok és a környezetvédelem beszállítói általi esetleges súlyos megsértésére vonatkozik, a Felderítő Iroda értesíti az illetékes osztályokat, akik ennek megfelelően feldolgozzák az ügyet.
Bejelentési csatornák
A Visszaélésbejelentő Rendszer különféle csatornákat kínál a potenciális munkavállalói és beszállítói visszaélések bejelentésére, amelyek lehetővé teszik cégünk gyors vizsgálatát és szükség esetén reagálását. A bejelentések a hét minden napján, 24 órában megtehetők, minden nyelven.
Személyesen – időpont egyeztetés szükséges e-mailben a látogatás előtt
Postacím: Investigation Office, Post Box 1717
Berliner Ring 2, 38436 Wolfsburg (Germany)
E-mail: [email protected]
Online bejelentési csatorna: https//goto.speakup.report/phs
Hotline (24h/7d): +800 909 683
Porsche Holding Salzburg kód: 122333
Ombudsmanok: http://www.ombudsmen-of-volkswagen.com
Külső kontaktpontok: https://www.porsche-holding.com/en/company/compliance-integrity/whistle-blower-system
Hogyan dolgozzuk fel bejelentését?
A Felderítő Iroda képzett és tapasztalt munkatársai minden bejelentést alaposan megvizsgálnak, és szisztematikusan nyomon követik a Volkswagen-csoport alkalmazottainak esetleges visszaéléseit. Először is kap egy visszaigazolást az átvételről. A Felderítő Iroda ezt követően értékeli az Ön jelentését. Ez magában foglalja a tények összegyűjtését, különösen a bejelentőtől. Csak abban az esetben indítanak vizsgálatot egy erre a célra kijelölt vizsgáló egység által, ha ez az első értékelés jogsértés gyanúját mutatja. Ezt követően a Felderítő Iroda értékeli a vizsgálat eredményeit, és megfelelő intézkedéseket javasol. Az eljárás állapotáról és eredményéről indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatást adunk.
Az Üzleti Partnerek Magatartási Kódexének beszállítói általi esetleges megsértését, ideértve a súlyos kockázatokat, valamint az emberi jogok és a környezetvédelem közvetlen és közvetett beszállítói általi megsértését is be lehet jelenteni a Felderítő Iroda felé, illetve az egyébként azonnali intézkedést igénylő bejelentéseket is. A Felderítő Iroda tájékoztatja az illetékes osztályokat, akik ennek megfelelően feldolgozzák az ügyet. Ez különösen magában foglalja a jogsértések és/vagy kockázatok minimalizálása vagy megszüntetése érdekében szükséges intézkedések megtételét.
Az egyes állami szervek által létrehozott elkülönített visszaélés-bejelentési rendszer (külső bejelentési csatornák)
A törvény alapján az alábbi állami szervek elkülönített visszaélés-bejelentési rendszereket hoznak létre:
A Kormány rendeletével a Kormány vagy a Kormány tagja irányítása vagy felügyelete alatt álló szervet is kijelölhet elkülönített visszaélés-bejelentési rendszer létrehozására.
Az elkülönített visszaélés-bejelentési rendszerbe jogellenes vagy jogellenesnek feltételezett cselekményre vagy mulasztásra, illetve egyéb visszaélésre vonatkozó információt lehet bejelenteni. Az elkülönített visszaélés-bejelentési rendszerbe bejelentést bárki tehet.
Ezen eljárásról további információk érhetők el a fenti állami szervek honlapjain.
További kérdései vannak?
A Visszaélésbejelentő Rendszerrel kapcsolatos kérdéseivel vagy fejlesztési javaslataival közvetlenül a Nyomozóirodához fordulhat.
Compliance Officerünk a [email protected] címen is megkereshető a Visszaélésbejelentő Rendszerrel kapcsolatos minden kérdésben.
Termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos panasza van?
Kérjük, hogy termékeinkkel, szolgáltatásainkkal vagy üzleti partnereinkkel kapcsolatos visszajelzéseivel vagy panaszaival kapcsolatban forduljon a panasszal érintett telephelyünk Ügyfélszolgálatához az alábbi elérhetőségeken:
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected].
Megértésüket kérjük, hogy a Visszaélésbejelentő Rendszer sajnos nem tudja kezelni az ügyfelek panaszait.
„The trust of customers and stakeholders in our Company and its products is our most valuable asset. We can only strengthen public trust and protect the Volkswagen Group, its employees and our environment by conducting ourselves with integrity and honesty. That includes being familiar with the applicable statutory regulations and internal rules, and complying with them.
The Code of Conduct is the basis for our actions.
Our Group is very diverse: today, twelve brands from seven European countries, some 664,000 employees, 123 production sites and customers in over 150 countries are all part of the Group world. Irrespective of the differences between us, our origins, our tasks and our responsibilities, we all share responsibility for our company’s success and our contribution to sustainable development through our conduct and our actions. Our shared values determine how we work, how we make decisions, and how we interact with one another and all living creatures..”
Manfred Döss
Chairman of the Board of Management of Volkswagen AG
Over the past almost 30 years, the Hungarian subsidaires of Porsche Holding Salzburg have earned an outstanding reputation for their exemplary corporate responsibilitiy and compliance with their high ethical standards.
What is compliance?
Compliance.
Compliance means to comply with all laws and regulations. The main purpose of compliance is to prevent violations and irregularities.
As a member of a globally active group of companies, compliance for us means us means that, in addition to existing laws, our employees also adhere to moral principles that go far beyond the law. These principles are summarized in our Code of Conduct for all member companies.
As part of our responsibility for society, we act in accordance with the following principles:
Human Rights
We respect, protect and promote all regulations in force to protect human rights and children's rights as a fundamental and general requirement throughout the world. We reject all use of child labor and forced or compulsory labor as well as all forms of modern slavery and human trafficking
Equal opportunity and equal treatment
All forms of discrimination are prohibited. We embrace diversity, actively encourage an inclusive and accepting mindset.
Product conformity and product safety
During the development and production of our products, we always comply with the relevant legislation, official regulations and internal rules. We ensure that the products meet the most up-to-date technical requirements and take the necessary measures in time in the event of deviations. We do not compromise on our quality expectations.
Environmental protection
We are responsible for the environmental impacts of our products, facilities and services. Therefore, we prioritize environmentally friendly and efficient technologies, applying them from development through to the end of use. We strive for the economical use of resources, the reduction of environmental impact, and compliance with relevant environmental regulations. We continuously monitor and, when necessary, improve the environmental sustainability of our products. We actively participate in social dialogue about the future of sustainable mobility.
Donations, sponsorships and charity
Donations are only given for public benefit, such as education, research, culture or charitable purposes. Only organisations that are eligible to receive donations are eligible. All grants go through a transparent approval process.
Communications and marketing
In order to maintain the trust of our customers and partners, we strive for uniform and transparent communication. All communication or marketing steps are coordinated in advance with the relevant specialist areas, and we always comply with data protection regulations.
Political lobbying
We conduct our lobbying activities transparently, responsibly, and in a non-partisan manner. It is prohibited to exert undue influence on political decision-makers.
Responsible Business Conduct
Financial transparency
Competition and market
Procurement and external trade
Handling of insider information
Occupational safety, data security, know-how protection
Employee representation
Training and awareness
Code of Conduct for business partners (575 KB)
What is integrity?
Integrity is about doing the right thing out of personal motivation and conviction, while taking responsibility for the company, business partners and members of society.
Therefore, integrity is not only a demand of our company, but also an integral part of our corporate culture.
If something is legal, it doesn’t necessarily mean it’s right. Honesty helps you make the right decision.
Initiatives on Integrity, Compliance, Corporate Culture and Risk Management are based on the same foundations as the company's top priorities.
In order to describe and comply with the above, we continuously train our employees, and we also consider integrity aspects during the selection process.
Complying with statutory regulations and internal rules, and the principles laid down in our Code of Conduct and the Code of Conduct for Business Partners, has top priority at Porsche Inter Auto Hungaria. It is important to learn of potential employee or supplier misconduct and to put a stop to it. Based on Section 18 (1) of Act XXV of 2023 on complaints, public interest reports, and rules related to the reporting of abuses, our company has established a Whistleblower System. Pursuant to Section 19 (2) of the Act, we as emplyer, entrusted Volkswagen AG with the operation of the independent, impartial and confidential reporting system, and pursuant to Section 22 (4) of the Act, we, entrusted the investigation of the reports to the Porsche Holding Salzburg Investigation Office. Based on the principle of procedural fairness, the Whistleblower System guarantees the greatest possible protection for whistleblowers, persons implicated and employees contributing to the investigation of reported misconduct.
If your report concerns potential serious violations with regards to human rights and environment by suppliers, the Investigation Office will inform the responsible departments, who will process the issue accordingly.
Making a report to our Whistleblower System
The Whistleblower System offers various channels to report potential employee and supplier misconduct that allow a swift review and reaction by our company if necessary. Reports can can be made 24/7 in every language.
In Person – book appointment via e-mail prior to visit
Postal address: Investigation Office, Post Box 1717 Berliner Ring 2, 38436 Wolfsburg (Germany)
E-mail: [email protected]
Online reporting channel: https//goto.speakup.report/phs
Hotline (24h/7d):+800 909 683
Porsche Holding Salzburg Code: 122333
SpeakUp App
You can easily download the SpeakUP app using the QR code below and submit your comments directly via the app. Please use the Porsche Holding Salzburg company code: 122333.
Ombudspersons: http://www.ombudsmen-of-volkswagen.com
External points of contact: https://www.porsche-holding.com/en/company/compliance-integrity/whistle-blower-system
How do we process your report?
The qualified and experienced colleagues at the Investigation Office examine every report for potential misconduct by a Volkswagen Group employee thoroughly and follow it up systematically. First, you will get a confirmation of receipt. The Investigation Office then assesses your report. This includes gathering facts particularly from the whistleblower. Only if this initial evaluation shows grounds for suspicion of a violation an investigation by a dedicated Investigating Unit will be started. Afterwards, the results of the investigation will be assessed by the Investigation Office and appropriate measures will be recommended. Information about the status and the outcome of the procedure will be given to you without undue delay.
Potential violations of the Code of Conduct for Business Partners by suppliers, including serious risks and violations of human rights and environment by direct and indirect suppliers, can also be reported to the Investigation Office -as well as reports requiring otherwise immediate action. The Investigation Office will inform the responsible departments, who will process the issue accordingly. This particularly includes taking the necessary measures to minimize or end violations and/or risks.
Separate Whistleblower Systems established by individual state bodies (external reporting channels)
Based on the law, the following state bodies establish separate whistleblower systems:
By decree of the Government, the Government or a member of the Government may appoint a body under its control or supervision to establish a separate whistleblower system.
In the separate whistleblower system, anyone can report information about illegal or presumed illegal acts or omissions, as well as other abuses.
Further information on this procedure is available on the websites of the above state bodies.
Do you have further questions?
Please direct questions or suggestions for improvement concerning the Whistleblower System to the Investigation Office.
Furthermore, our local Compliance Officer can also be adressed in all matters of the Whistleblower System via [email protected]
Do you have any concern or feedback regarding a product or service?
If you have any questions or inquiries regarding products, your, feedback or complaints about services or our business partners please contact our Customer Care Contact via one of the following contact points:
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected].
We kindly ask for your understanding that the Whistleblower System unfortunately cannot process customer complaints.