Porsche Szeged Hírek

Álmai autóját keresi? Akkor jó helyen jár a Volkswagennél. Válasszon azonnal elvihető, új autóink közül vagy állítsa össze a kívánt modellt elképzelései szerint.

  1. Hírek
  2. 20 éve Golf R – Különleges exkluzív modellváltozattal ünnepli e mérföldkövet a Volkswagen R
Újdonság a Volkswagentől

20 éve Golf R – Különleges exkluzív modellváltozattal ünnepli e mérföldkövet a Volkswagen R

Jubileumi modellel ünnepli a Volkswagen a Golf R huszadik születésnapját

VW Open Corner

Wolfsburg/Budapest, 2022. június 3. – A világ egyik legsportosabb kompaktmodelljével jelent meg a Volkswagen 2002 nyarán a piacon: az első Golf R323 177 kW (241 LE)3, teljesítményű, 3,2 literes hathengeres motorjával (VR6) a legerősebb Golfként mutatkozott be, amit a Volkswagen addig valaha is készített. Összkerékhajtással, magas színvonalú menetdinamikai képességekkel, exkluzív dizájnnal és felszereltséggel – kategóriája, azaz a „Golf-kategória” egyfajta „technikai világítótornyaként” érkezett. A Golf R323 egy csapásra meggyőzte a vásárlókat és a tervezettnél háromszor nagyobb darabszámban kelt el. Azóta a Volkswagen-ábécé leggyorsabb betűje immár világméretű rajongótábort örvendeztethet meg a márka legsportosabb és érzelmekben leggazdagabb modelljeivel. Eddig több mint 260 ezer R-modell talált gazdára világszerte, s a Volkswagen R most a Golf R „20 Years”1 jubileumi modellváltozattal ünnepli a Golf R huszadik születésnapját.

Erősebb, aktívabb, érzelemdúsabb – A Golf R immár hagyományosan minden idők legsikeresebb Volkswagen-sorozatának legerősebb modellje. 235 kW (320 LE)2 teljesítményű turbófeltöltésű motorjával (TSI) már a jelenlegi Golf R2 ereje is határozottan kimagaslik a „klasszikus” Golf nyolcadik generációjából, a Golf R „20 Years”1 azonban mindent felülmúl hajtástechnikájával, ami eddig Golf márkanév alatt valaha is a piacra érkezett. 245 kW (333 LE) teljesítményű, 2,0 literes, négyhengeres turbómotorjával 13 lóerővel erősebb, mint a jelenlegi Golf R2 – s ezzel minden idők legerősebb Golfja.

Exkluzív performance-megoldások – A Golf R „20 Years”1 ereje már beindításkor is igencsak hatásosan nyilvánul meg. A vezető által választható Érzelemdús indítás (Emotion Start) funkciója akár 2500-as percenkénti fordulatszámig lendülő, kezdeti gázfröccsöt aktiválva gondoskodik vérpezsdítő akusztikai hatásokról, még intenzívebbé téve a jellegzetes „R vezetési élményt”. Manuálisan felkapcsolva az S és S+ menetfokozatokba, a DSG sebességváltó a jobb oldali kapcsolóbillentyű minden egyes meghúzására jól érzékelhető visszajelzéssel szolgál a váltómű és a hajtásrendszer felől. Az optimalizált motorhangolás mindemellett különösen spontán terhelésváltásokat tesz lehetővé. A turbófeltöltő a megfelelő előterhelés révén a motor részterhelési üzemállapotai során is folyamatosan kellő fordulatszámon dolgozik, így dinamikusabb vonóerő-karakterisztikát tesz lehetővé a gyorsítások alkalmával. A motorféküzemben nyitott fojtószelep szintén a dinamikusabb menetteljesítményeket szolgálja, a gázelvételt követő újbóli gyorsításkor ugyanis a motor forgatónyomatékának gyorsabb felépülésével jól érzékelhetően érzékenyebb gázadási reakciókat kölcsönöz az erőforrás számára. A Golf R „20 Years”1 ennek megfelelően még dinamikusabban és stabilabban viselkedik a sportos menethelyzetekben.

Különleges performance-megoldásai (Performance Features) már új korában igazi gyűjtői különlegességgé avatják e speciális modellváltozatot. A Golf R „20 Years”1 2022. május 24-én tarja világpremierjét, s csupán korlátozott ideig, 2023 közepéig szerepel a Volkswagen kínálatában.

R-Performance megoldások már alapkivitelben – A Golf R „20 Years”1 szériafelszerelésként kínálja a Golf 8 R kínálatából ismert „R-Performance” csomag műszaki megoldásait, mint például a Járműdinamikai menedzsmenttel (Vehicle Dynamics Manager) kombinált R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás (R-Performance Torque Vectoring) technikáját, valamint a „Special” és a „Drift” további menetprofilokat. Az összeállítás exkluzív dizájnkülönlegességekkel is igényesebbé teszi az új modellváltozatot, a hátsó tetőlégterelő például e modell versenysport-karakterét hangsúlyozza. A Golf R „20 Years”1 alapkivitelében 19 col peremátmérőjű, „Estoril” dizájn szerinti könnyűfém keréktárcsákkal gördül le a szerelőszalagról.

Az első Volkswagen valódi karbonbetétekkel belterében – A műszerfalon és az ajtókárpitokon – újabb premier – már alapfelszerelésként valódi szénszálerősítésű műanyag (Genuine Carbon) dekorbetétek tűnnek fel, a Golf R „20 Years”1 ugyanis az első Volkswagen e különösen igényes dizájnelemekkel. A jubileumi modell kék R-logókat is hordoz utasterében, például a multifunkciós sportkormányon („6 óra” állásnál), de a kulcsborításon is megjelenik, jelezve, hogy ez a kulcs egy igazán különleges járműhöz tartozik.

Gyártás Wolfsburgban – Amint minden Golf-modell, a Golf R „20 Years”1 is a wolfsburgi üzemben, azaz a Golf otthonában készül. A Golf R „20 Years”1 2022 közepétől érkezik a márkakereskedőkhöz, és különböző európai piacokon, valamint néhány egyéb piacon és Észak-Amerikában jelenik meg a kínálatban.


A Golf R „20 Years”1 – Maximális erő, még több érzelem


Versenysport-karakter az utcán – A Golf R „20 Years”1 a márka versenysport-gyökereit testesíti meg és mindazt, ami az R márka modelljeit jellemzi. A különleges modellváltozat 10 kilowattal (13 LE) produkál többet, mint a „normál” Golf 8 R, 245 kW (333 LE) motorteljesítménnyel és még dinamikusabb menetteljesítményekkel. Emellett az opcionális Érzelemdús indítás (Emotion Start) funkció is rendelkezésre áll, amely indításkor röviden akár 2500-as percenkénti fordulatszámig pörgeti fel a motort, a 2.0 TSI erőforrás akusztikai képességeit állítja középpontba. Optimalizált motorhangolásának köszönhetően a különleges modellváltozat még dinamikusabban és stabilabban viselkedik a sportos menethelyzetekben.

„Special” és „Drift” menetprofilok már alapkivitelben – A „Special” menetprofilt a Nürburgring Nordschleife-szakaszán fejlesztették ki, minden meghatározó hajtásrendszer-paraméterét – a 4MOTION összkerékhajtást is beleértve – az igényes versenypályákra adaptálva. Az eredmény pedig a hatékony vonóerőátadási képességek és a fokozott menetstabilitás mellett elérhető nagyobb kanyarsebességekben mutatkozik meg. A zárt pályákra konfigurált „Drift” menetprofillal maradéktalanul megtapasztalhatók a Golf R „20 Years”1 performance-hajtásrendszerének képességei. Az Elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) modellspecifikus szabályzása – automatikus váltás az ESC Sport üzemmódra – és az összkerékhajtással megvalósított vonóerőelosztás – „Drift” beállítás az R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzással (R-Performance Torque Vectoring) kiegészített 4MOTION összkerékhajtás rendszerében – révén célzott túlkormányozottsággal kiváltott és pontosan kontrollálható drift-manőverekre is lehetőség nyílik.


Külső megjelenés – Markáns és kifejező

Összetéveszthetetlen R-dizájn – A Golf R „20 Years”1 fekete hűtőrácsán is szembeötlő a kék R-logó, amely immár bevezetése óta a különösen erős és exkluzív modellek szinonimája a Volkswagennél, s amely az első sárvédőkön és a csomagtérajtón is feltűnik.

Autózás kifejező stílusban – A Golf R „20 Years”1 alapkivitelében 19 col peremátmérőjű „Estoril” könnyűfém keréktárcsákkal készül, amelyek polírozott küllőinek külső felületén az új fekete/kék színváltozat alkot sportos és elegáns kontrasztot, még letisztultabb megjelenést kölcsönözve az autó számára. Opcióként a könnyűfém keréktárcsák akár teljes egészében feketében is megrendelhetők. A külső visszapillantó tükrök házai kék színűek (a Lapiz-kék külső szín esetében feketében). Az autó nyitásakor már az alapfelszereltség részeként a talajra vetített „20 R” logó üdvözli a vezetőt és az első utast. A kifejezetten e különleges modellváltozathoz tervezett dizájnelemek között szerepel a B-oszlopok „20” jelvénye is.

Atletikus farkialakítás – Tetőlégterelője a különleges modellváltozat versenysportot idéző megjelenését erősíti, és a tetőperemen jóval túlnyúló kialakításával, illetve a hátsó szélvédő felé ívelő fekete szegélyével – e modell magasfokú dinamikáját kiemelve – még laposabb hatást kölcsönöz a Golf R „20 Years”1 számára. A csúcsmodell sportos megjelenését a csomagtérajtó kék R-logója, valamint az egyaránt sötétített hátsó oldalablakok és hátsó szélvédő teszik teljessé.


Beltér – Valódi karbon és kék R-részletek

Exkluzív dizájnelemek – Borításának kék R-logójával már a kulcs is egyértelműen jelzi, hogy egy igazán különleges járműhöz tartozik. Beszállás előtt a különleges modellváltozat kivetített, modellspecifikus „20 Years” logóval üdvözli a vezetőt. A műszerfalon és az ajtókárpitokon már alapfelszerelésként valódi szénszálerősítésű műanyag (Genuine Carbon) dekorbetétek erősítik a különleges hangulatot, a Golf R „20 Years”1 világszerte az első Volkswagen e különösen igényes dizájnelemekkel.

Csúcs-sportülések – Az új Golf R „20 Years”1 csúcsszínvonalú első sportülésekkel érkezik, amelyeket alapkivitelben nappabőr borít és aktív klímafunkcióval is rendelkeznek. A háttámla felső részét kék R-szimbólum hímzés díszíti, és különösen nemes hatású megoldás a beltér a Volkswagen R-modellek jellegzetes Lapiz-kék metálfényezésével harmonizáló kék árnyalata.

Érzelemdús fokozatváltások – A sportkormány hátoldalán a DSG sebességváltó ergonómiailag optimálisan kiformált kapcsolóbillentyűi állnak rendelkezésre. Manuálisan felkapcsolva az S és S+ menetfokozatokba, az új váltókapcsolási rendszer jól érzékelhető és kifejezetten sportos, apró rántásszerű visszajelzéssel szolgál a váltómű és a hajtásrendszer felől. A megnövelt sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel szerelt, igényes kivitelű multifunkciós sportkormánnyal a pilóta mindenkor határozottan kézben tarthatja az autó irányítását.



Volkswagen R – Premium Performance modellek a Volkswagentől

A Volkswagen R génjeiben hordozza a versenysportot. Négyszeres rali-világbajnokként, két ralikrossz-világbajnoki címmel, valamint a legkorszerűbb technikákkal iránymutatóvá vált Volkswagen ID. R az elektromos mobilitás terén felállított összesített rekordjával a Volkswagen R jól érzékelhetővé és megélhetővé teszi a szabadságot és a teljesítményt. A bevezetésekor még „Racing” jelentésű „R” jelzés mára a Volkswagen prémium performance márkájává lépett elő. A megnövelt teljesítményű Volkswagen R-modellek gyökerei a versenypályákig nyúlnak vissza, és az innovatív technikák sorozatgyártású alkalmazását szolgálják. A Volkswagen Premium Performance modelljeinek kifejező dizájnja, illetve az általuk képviselt jövőorientált mobilitás világszerte rajongói közösségeket inspirál. Egyedi színvilágával, valamint exkluzív és igényes külső és belső dizájnjával az R-Line felszereltségi változatok a Volkswagen más modelljei felé is közvetíthetik a Premium Performance márka sportos karakterét.


20 éve Golf R – Meggyőző visszatekintés

Golf R32 (2002) – Már premierje is igazi autóipari szenzációnak számított: 2002-ben bemutatkozott az első Golf R323. 177 kW (241 LE) teljesítményű, 3,2 literes hathengeres motorjával a legerősebb Golfként érkezett, amit a Volkswagen valaha készített. A VR6 aggregát 320 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkált. E motorizáltsággal álló helyzetből mindössze 6,6 másodperc alatt gyorsított fel a Golf R323 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig elérte a 247 kilométer/órát. Az R32 az első Golf modellként kínálta felárért a különösen gyors és kényelmes fokozatváltások jellemezte, kettős tengelykapcsolós sebességváltót (DSG), mára pedig már aligha képzelhető el a Volkswagen-paletta a DSG váltómű nélkül. Az első Golf R32 háromszor nagyobb darabszámban kelt el a tervezettnél, 2002 és 2004 között mintegy 12 ezer példány készült belőle.

Golf 5 R32 (2005) – 2005-ben debütált a második Golf R323. Az immár 184 kW (250 LE) teljesítményű, hathengeres motor még elődjénél is erősebb és dinamikusabb lett. Az alapkivitelben hatfokozatú manuális sebességváltóval – opcióként pedig kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) – szerelt második Golf R32 320 newtonméter maximális forgatónyomatékot kínált, 6,2 másodperc alatti 0-100 kilométer/órás gyorsulás és 250 kilométer/óra végsebesség mellett. 2005 és 2009 között nagyjából 29 ezer második generációs Golf R323 gördült le a szerelőszalagról.

Golf 6 R (2009) – Négy évvel később a 2009-es Frankfurti Autószalonon (IAA), a Volkswagen a Golf hatodik nemzedékének műszaki alapjaira épülő utód világpremierjével a V6-os atmoszférikus konstrukcióról takarékosabb 2,0 literes négyhengeres turbófeltöltésű erőforrásra (TSI) váltott. Az „R32” típusjelzés „R”-re változott, miközben a harmadik generációval ismét jelentősen nőtt a teljesítmény. A 2.0 TSI aggregát 199 kilowattot (270 LE)3 teljesített, 350 newtonméter maximális forgatónyomaték mellett. A 0-100 kilométer/órás sprint mindössze 5,5 másodpercet igényelt. Az igazi különlegesség: míg a leváltott Golf R32 10,7 liter, a Golf R3 harmadik generációja mindössze 8,5 liter – azaz 2,2 literrel, vagyis 21 százalékkal kevesebb – üzemanyagot fogyasztott 100 kilométerenként. A szén-dioxid-kibocsátás hasonló mértékben, kilométerenként 255-ről 199 grammra csökkent, az automatizált váltóművel szerelt Golf R DSG pedig csupán 8,4 literrel (szén-dioxid-kibocsátás: 195 g/km) is beérte 100 kilométerenként. 2009 és 2013 között mintegy 32 ezer Golf 6 R készült.

Golf 7 R (2013) – A premier helyszíne ismét Frankfurt, ahol a 2013 szeptemberi IAA alkalmával bemutatkozott a Golf 7 alapjaira épülő negyedik generációs Golf R3. Új tervezésű, turbófeltöltésű és közvetlen benzinbefecskendezésű erőforrásával (TSI) a negyedik Golf R elsőként lépte át a mágikus 300 lóerős (221 kW) határt, vagyis a négyhengeres aggregát 30 lóerővel erősebbnek, emellett akár 18 százalékkal gazdaságosabbnak is bizonyult elődjénél.

A manuális sebességváltóval szerelt Golf R álló helyzetből mindössze 5,1 másodperc (elődje: 5,7 másodperc) alatt gyorsított fel 100 kilométer/órás tempóra, az automatizált kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) szerelve pedig csupán 4,9 másodpercet igényelt ehhez. A maximális forgatónyomaték 30 newtonméterrel 380 newtonméterre nőtt. Ahogyan mindhárom korábbi Golf R generáció, az új modell is állandó összkerékhajtáson keresztül juttatta motorja erejét az útra, jelen esetben a 4MOTION rendszer legújabb verziójával. 2013 és 2020 között nagyjából 127 ezer negyedik generációs Golf R hagyta el a gyárat.

Golf 8 R (2020) – A Golf 8 műszaki alapjaira épülő Golf R2 2020 novemberében tartotta világpremierjét, és 235 kW (320 LE) teljesítményével, illetve 420 newtonméter maximális forgatónyomatékával mindegyik korábbi Golf R modellt felülmúlta. A sportautó ötödik nemzedéke egyben az első Volkswagen az R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzással (R-Performance Torque Vectoring) kiegészített, legújabb 4MOTION összkerékhajtással, amely hálózatba kapcsolt, intelligens rendszerként immár a menetdinamika új dimenzióját tárta fel. A sportautó ötödik kiadása álló helyzetből mindössze 4,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig az elektronika korlátozza 250 kilométer/órára (opcióként 270 kilométer/órára). A Golf R2 ötödik generációja 2020 óta készül a wolfsburgi gyárban.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.