Porsche Győr Hírek

Az Audi már ma formálja a holnap világát. Progresszív technológiával, szenvedélyes kreativitással és új közösségi gondolatokkal. Fedezze fel Audi modelljeink sokszínűségét!

  1. Hírek
  2. Új Audi A5 modellek: modern sportosság és prémium arányok találkozása
Aktuális

Új Audi A5 modellek: modern sportosság és prémium arányok találkozása

Az Audi az új A5 családdal nyitja meg sikeres középkategóriájának következő fejezetét. A 30 éve debütált első Audi A4 után most a legfiatalabb generáció, az Audi A5 nyűgöz le erőteljes formavilágával, prémium kategóriás arányaival. A két alap karosszériaváltozat, a Limousine és az Avant tökéletesen megtestesítik az Audi formatervezési filozófiájának sportosságát. A belső tér új formanyelve tágas térérzetet teremt, a kijelző információi pedig valódi digitális színpadon jelennek meg. Az új kezelési koncepció aktívabb interakciót tesz lehetővé a járművel. Hatékony, részben elektromos belső égésű motorok és szenvedélyes S modellek egészítik ki a kínálatot.

a5 Open Corner


A modellkínálat bővülésével az AUDI AG 2024-től átstrukturálja járműveinek elnevezését. Az elektromos modellek és a belső égésű motorral szerelt járművek számait megkülönböztetjük: a páros számok a jövőben a tisztán elektromos meghajtású modelleket, a páratlan számok pedig a belső égésű motoros járműveket jelölik. A legújabb generáció debütálásával a régóta bestseller Audi A4 az Audi A5 nevet kapta, a modellt Neckarsulmban gyártják. Négy új változatban érhető el: A5 Limousine* és S5 Limousine*, valamint A5 Avant* és S5 Avant*. Ezek a változatok az első Premium Platform Combustion (PPC) platformú modellek.

Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója az új modellcsaládról: „A tisztán elektromos portfóliónk bővítése mellett a hatékony belső égésű motorokkal rendelkező modellek új generációját is bevezetjük. Az Audi A5 család sportos formatervvel, teljesen új belső térrel és futurisztikus, elektronikus architektúrával jelentkezik. A továbbfejlesztett mHEV plus technológia elektromos hajtást és még hatékonyabb vezetést tesz lehetővé.”

Az új modellek hosszabbak és szélesebbek. Az Audi továbbá bővíti az alapfelszereltség szintjét is, ezzel az Audi A5-öt a felső középkategóriába pozícionálja. Az E³ 1.2 elektronikus felépítésen alapuló új felhasználói élmény tökéletesen illeszkedik mindehhez. Az extra felszereltségek különböző csomagokban találhatók.

Dinamikus és erőteljes külső dizájn

A teljesen újratervezett A5 család már első pillantásra is erőteljes és letisztult megjelenéssel rendelkezik. A módosított arányok a hosszú tengelytávval, a nagy kerekekkel és a lapos, sportos karosszériával progresszív dinamizmust és prémium színvonalat testesítenek meg. A Limousine változatban a sportos, kompakt megjelenésű tetővonal lendületesen ível hátrafelé, a kupéhoz hasonlóan ereszkedik a lapos hátsó szélvédő felé, és látványosan rövid hátsó csomagtérajtóban végződik, markáns kilépőéllel.

A csomagtérajtó, amely ebben a járműszegmensben újdonság, a dizájn és a funkcionalitás meggyőző szimbiózisát alkotja. A hátsó szélvédővel együtt nyílik, és méretének köszönhetően sokkal könnyebb a csomagtérhez való hozzáférés. Az eredmény egy teljesen új Audi Limousine koncepció. Az Avantban a feszes tetővonal formabontó, integrált tetőspoilerbe fut, amely átível a sportos, lapos hátsó szélvédőn. Az A5 Avant* dinamikáját oldalnézetben az ugyancsak meredeken ívelő D-oszlopok is hangsúlyozzák.

A széles és jelentősen laposabb arányokkal rendelkező Singleframe hűtőrács háromdimenziós méhsejtes szerkezettel dominál a jármű elején. A karcsú és precíz kialakítású fényszórókkal együtt határozza meg a jármű arculatát, annak markáns, koncentrált megjelenést kölcsönözve. A lökhárítóba integrált puha orrnak köszönhetően a motorháztető egy szintben van az orral. Az első és hátsó kerekek vállrészéből erőteljesen kiálló buborékok az eredeti Audi Quattro-t idézik; ez az Audi dizájn DNS-ének egyik központi eleme.

Az összetéveszthetetlen kialakítású hátsó rész a sportos, szenvedélyes dizájnt és az intelligens technológiát ötvözi. A hátsó rész szoborszerű geometriája a folyamatos, háromdimenziósan elhelyezett fénysávval együtt határozott megjelenést és dinamikát kölcsönöz az új Audi A5 hátuljának. Az alapmodellek hátuljának további különlegességei a lökhárító letisztult, modern dizájnja sötét diffúzorral és a kiváló minőségű, téglalap alakú kipufogóvégek.

a5

A digitális világítás új szintje

Az Audi A5 család elöl LED-technológiás digitális nappali menetfényt, hátul pedig második generációs digitális OLED hátsó lámpákat kínál. A jármű hátsó része egyre inkább egy kijelzőhöz hasonlóvá válik, amit a digitális OLED-panel mintegy 60 szegmense tesz lehetővé. Így megvalósulhat a Car-to-X kommunikáció és növelhető a közúti biztonság, például az A5 új kommunikációs fényével.

A dinamikus fényjátékok a jármű kinyitásakor és elhagyásakor az Audi fény DNS-ének részeként a mozgás esztétikáját tükrözik. Csakúgy, mint az aktív digitális fénygrafika, ami új, élénk benyomást fejez ki. A fényszórók és a hátsó lámpák háromdimenziós kialakításúak, és opcionálisan digitális fénygrafikákkal rendelkeznek, így egyesítve a fizikai és a digitális világot.

a5

Az új belső térben a technológia és a kényelem találkozik

Az új Audi A5 belső terének kialakítása négy jellegzetes ismertetőjeggyel rendelkezik: egyrészt a belső tér kialakítása emberközpontú, azaz következetesen a felhasználók igényeihez igazodik. A második különlegesség a Digital Stage, egy „digitális színpad”. Az Audi MMI kijelzői átlátható felosztásban a vezető és az utasok előtt is megtalálható. Material Driven dizájnjával az Audi A5 tágas térérzetet és magas szintű kényelmet biztosít. A belső tér áttekinthető elrendezése és logikus kezelése alkotják a negyedik ismertetőjegyet, a vizuális letisztultságot (Visual Clarity). A jármű és az utasok közötti interakciót támogatja az opcionális dinamikus interakciós fény is.

a5

Audi MMI panoráma kijelző és Head-up kijelző


Az Audi A5 család új kezelési koncepciója az E³ elektronikus felépítésének köszönhetően növeli a járművel való interakciót. Az új Audi A5 gond nélkül illeszkedik bele ügyfeleink digitális környezetébe és személyre szabott konnektivitás-élményt nyújt. A keskeny, szabadon álló Audi MMI panoráma kijelző ívelt kialakítású és OLED-technológiával készült, egy 11,9 colos képátlóval rendelkező Audi virtual cockpitből és a 14,5 colos MMI touch kijelzőből áll. Az Audi az elöl ülő utasok digitális színpadát az opcionális 10,9 colos utasoldali MMI kijelzővel egészíti ki, ami tökéletesen integrálódik a műszerfal kialakításába. Az új A5 a korábbi modellekkel összehasonlítva továbbfejlesztett, konfigurálható Head-up kijelzővel rendelkezik. A járművezetőnek most először van lehetősége arra, hogy a jármű és az infotainment funkciókat a Head-up kijelzőn keresztül irányítsa.

Fejlett mHEV plus hibrid rendszer

A 48 voltos fedélzeti elektromos rendszeren alapuló új mHEV plus rendszer támogatja a belsőégésű motort, és egyúttal növeli a teljesítményt. Az új hajtáslánc generátor (TSG) olyan elektromos hajtást tesz lehetővé, ami hozzájárul az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséhez.

Az Audi A5 modellsorozat mHEV plus rendszere jelentős előnyöket kínál a CO2-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás terén az mHEV-rendszerhez képest. A megtakarítás a 2.0 TDI (150 kW front/quattro) (kombinált üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 5,6-4,7; kombinált CO2-kibocsátás g/km-ben: 147-124; CO2-osztály: E-D) esetében akár 10 g/km vagy 0,38 l/100 km, míg a 3.0 TFSI V6-os motorral (270 kW quattro) (kombinált üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 7,9-7,4; kombinált CO2-kibocsátás g/km-ben: 180-167; CO2-osztály: G-F) akár 17 g/km vagy 0,74 l/100 km (a WLTP szerinti szabványos vezetési ciklusban) (1).

A TSG rendelkezik egy olyan funkcióval is, amely rövid időre akár 18 kW (24 LE) kiegészítő elektromos teljesítményt is képes biztosítani a belsőégésű motornak. Lassításkor a TSG akár 25 kW-os teljesítménnyel táplálja vissza az energiát az akkumulátorba (rekuperáció). Ezért bizonyos mértékig a tisztán elektromos tolatás és parkolás is lehetséges. A tisztán elektromos klímakompresszor használatának köszönhetően a klímaberendezés akkor is működtethető, amikor a jármű közlekedési lámpánál megáll, és a belső égésű motor leáll.

Az integrált és keverhető fékvezérlési rendszerrel (iBRS) a fékpedál és a fékhidraulika teljesen szétválasztható. Az MHEV plus rendszerrel felszerelt modelleknél például az iBRS biztosítja a nyomásmentes fékezést, és a rekuperációnak köszönhetően a szükséges lassítást a mechanikus kerékfék használata nélkül éri el. Ez azt jelenti, hogy a lassulás kezdetben kizárólag rekuperációval történik. A mechanikus kerékfék csak akkor lép működésbe, ha a fékpedált erősebben nyomja, ugyanakkor ez a fékérzetet nem befolyásolja.

(1) A CO2-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás tekintetében említett előnyök magukban foglalják az mHEV plus rendszer mHEV-rendszerhez viszonyított többletsúlyának hatását. Az mHEV plus rendszerrel rendelkező vizsgált jármű és az mHEV technológiát használó referenciajármű közötti eltérésekből (például a belső égésű motor vagy az alapváltó fejlesztése, valamint a gördülési ellenállás, az aerodinamika vagy a tömeg változásai) eredő további CO2-kibocsátási hatásokat járműszinten nem vettük figyelembe.

a5

A piaci bevezetéskor elérhető motorok


Az Audi A5 család hatékony motorjai széles skálát fednek le: a hagyományos belépő modelltől a kényelmes hosszútávfutón át a dinamikus sportkocsiig. A motor, a sebességváltó, a villanyosítás mértéke és a hajtásmód-csomagok ügyfeleink elvárásaihoz igazodnak.

A belépő szintű motor egy 2.0 TFSI 110 kW (150 LE) teljesítménnyel (kombinált üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 7,6-6,6; kombinált CO2-kibocsátás g/km-ben: 173-150; CO2-osztály: F-E). Alternatívaként ez a motor 150 kW (204 LE) teljesítménnyel is rendelhető (kombinált üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 7,9-6,6; kombinált CO2-kibocsátás g/km-ben: 179-151;CO2-osztály: G-E). Ezek a TFSI motorok variálható turbina-geometriájú (VTG) turbófeltöltővel vannak felszerelve, és módosított égési eljárással dolgoznak, amely különösen gazdaságos a részterhelési tartományban. A VTG technológia lehetővé teszi a benzinmotorok harmonikus és agilis nyomatékfelépítését még alacsony fordulatszámon is.

Turbós négyhengeres duplakuplungos sebességváltóval lehet rendelni. A 110 kW-os változat tisztán elsőkerék-hajtású modellként, a 150 kW-os változat pedig elsőkerék-hajtással vagy quattro ultraként szerepel a kínálatban.

A 2.0 TDI 150 kW (204 LE) teljesítménnyel (kombinált üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 5,6-4,7; kombinált CO2-kibocsátás g/km-ben: 147-124; CO2-osztály: E-D) az mHEV plus technológiával új szintre emeli az A5 modellt. Az EA288 evo generáció kétliteres lökettérfogat az elődjétől örökölte az optimalizált égést a hengernyomás-érzékelőnek, a kipufogógáz-utánkezelést biztosító Twin-Dosingnak és a motor egyenletes működését biztosító két kiegyenlítő tengelynek köszönhetően. 400 Nm-es nyomatékot fejleszt 1750 és 3250 fordulat/perc között. A 2.0 TDI duplakuplungos sebességváltóval rendelkező modell elsőkerék-hajtású vagy quattro ultra kivitelben is rendelhető. A hatékonyság és a kényelem fokozása érdekében a motor részben villamosított, az új 48 voltos mHEV plus rendszer segítségével. Az elektromos meghajtás a nagy teljesítményű rekuperáció révén csökkenti a CO2-kibocsátást. A TDI kényelmét emellett tovább fokozza a 48 voltos szíjhajtású indítógenerátor, ami biztosítja a motor nyugodt indítását. Az induláskor a reakcióidő csökken, és a jármű érezhetően mozgékonyabb.

A sportos S5 modellek hajtásának alapja a 3,0 literes V6 TFSI motor, melynek teljesítménye 270 kW (367 LE) (kombinált üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 7,9-7,4; kombinált CO2-kibocsátás g/km-ben: 180-167; CO2-osztály: G-F ) és optimalizált égési eljárással működik, a modellben pedig most először variálható turbina-geometriájú (VTG) turbófeltöltő és MHEV plus technológia elérhető. Az Audi S5* átdolgozott, nagyobb forgatónyomatékra tervezett S tronic duplakuplungos sebességváltója az első tengelyre nehezedő súlyt is csökkenti, és agilisabbá teszi a modellt. Az új 48 voltos mHEV-plus rendszerrel történő részleges villanyosítás az elektromos hajtáselemeknek és a nagy rekuperációs teljesítménynek köszönhetően csökkentett CO2-kibocsátást eredményez. Az S4 Limousine TDI-hez (korábbi modell) képest az S5 Limousine TFSI (kombinált üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 7,7-7,4; kombinált CO2-kibocsátás g/km-ben: 175-167; CO2-osztály: F) akár 14 g/km-rel csökkenti a CO2-kibocsátást. Dinamikus lendülete kiemeli az S5 sportosságát. Az alapfelszereltségben elérhető quattro sport differenciálmű Torque Vectoringgal és állítható összkerékhajtású tengelykapcsolóval kombinálva a legmagasabb szintű oldalirányú dinamikával rendelkezik.

a5

A futómű és a kormányzás dinamikus kialakítása


A futómű továbbfejlesztésének köszönhetően az új Audi A5 tökéletesen hozza az Audi márkára jellemző tulajdonságokat az utakon. A futóművön és a kormányzáson végzett átfogó és részletes munka eredményeként az A5 pontos, könnyed és nagyrészt semleges menettulajdonsággal rendelkezik. Ez az opcionális adaptív lengéscsillapítókkal ellátott futómű választása esetén még jobban differenciálható a kényelem és a sportosság között. A kormányzás is sokkal pontosabb lett, mivel az új modell kizárólag progresszív kormányzással rendelhető.

Piaci bevezetés és ár


Az Audi az új A5 családdal nyitja meg sikeres középkategóriájának következő fejezetét.


A kezdő br. listaárak Magyarországon az A5 esetén:

A5 Limousine 35 TFSI S tronic Business br. 16 345 750 Ft-tól

S5 Limousine TFSI quattro S tronic br. 30 068 320 Ft-tól

A5 Avant 35 TFSI S tronic Business br. 17 073 460 Ft-tól

S5 Avant TFSI quattro S tronic br. 30 902 710 Ft-tól


A modell különböző konfigurációit a következő linken tudják megismerni:


Az Audi A5 család 2024 júliusától rendelhető Magyarországon, az első Audi A5 és Audi S5* modellek november második hetétől kerülnek forgalomba.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.