Porsche Győr Hírek

Tökéletes társ minden úton. A nyüzsgő városi rohanáshoz megfelelő modelltől, a tágas üzleti, és az innovatív elektromos járműig a ŠKODA választéka mindent lefed. Találja meg az Ön számára tökéletes ŠKODA modellt!

  1. Hírek
  2. A Škoda Fabia 25 éve: siker négy generáción keresztül
Aktuális

A Škoda Fabia 25 éve: siker négy generáción keresztül

Az elmúlt 25 évben a Škoda Fabia megkerülhetetlen szerepet játszott a Škoda márka és a kisautó-szegmens történetében. Az első generáció 1999. szeptember 14-én debütált a Frankfurti Autószalonon, és fejlett technológiájával gyorsan meghódította a vásárlókat. Az ezt követő három generáció erre az alapra épített, és napjainkig közel ötmillió darabot adtak el belőle. A Fabia a motorsportban is jelentős szereplővé vált. A sikerszériát a 2003-ban színre lépő Škoda Fabia WRC alapozta meg, és ezt az örökséget a jelenlegi Fabia RS Rally2 sikert sikerre halmozva folytatja.

fabia Open Corner


Amikor a teljesen új Škoda Fabia 1999. szeptember 14-én, kedden, a Frankfurti Autószalonon a nagyközönség elé gurult, még csak bízni lehetett abban, hogy egy figyelemre méltó sikertörténet kezdetének vagyunk szemtanúi. Az azóta eltelt negyed évszázad alatt aztán a modell bebizonyította azt, amit akkor csak sejteni lehetett. Kényelmes és tágas utastere, takarékos, de agilis motorjai és a kiváló ár-érték aránya a vásárlók kedvencévé teszi. És ez örökség tökéletesen megvan a negyedik generációban is.

Škoda Fabia első generációja (1999 – 2008)

A Škoda Fabia az 58. Frankfurti Autószalon fő premierjei között szerepelt. Ötajtós ferdehátú modellként debütált, amelynek hossza 3.960 mm volt, és a Škoda Felicia utódjaként lépett színre. Alig egy évvel a bemutató után a kombi változat következett, 2001-ben pedig egy szedán is gyártásba került. Az első generációs Fabia formatervét egy körülbelül húsz tervezőből álló csapat alkotta meg, Dirk van Braeckel, a Škoda akkori formatervezési vezetőjének irányításával. Az első generációs Fabia egy fejlett kisautó platformra, a PQ24-re épült, és a hajtásláncok széles választékát kínálta. 2003 márciusában debütált a sportos RS változat – egy erős, 96 kW teljesítményű 1.9 TDI turbódízel motorral, amely a dinamikus teljesítményt és az üzemanyag-hatékonyságot ötvözte.

fabia

A Škoda Fabia második generációja (2007 – 2014)

2007 márciusában, a Genfi Autószalonon mutatkozott be a Škoda Fabia második generációja. Az új modell az első generációval azonos platformra épült, de valamivel hosszabb (+22 mm) és magasabb (+47 mm) volt. 2007 szeptemberében mutatták be a praktikus kombi változatot. 2009-ben csatlakozott a kínálathoz a Scout változat és az 1,4 TSI benzines turbómotorral (132 kW) szerelt RS változat. Ebben a Fabia-generációban jelent meg először a mai napig népszerű Monte Carlo változat.

fabia

A Škoda Fabia harmadik generációja (2014 – 2022)

A Škoda Fabia harmadik generációját a Párizsi Autószalonon mutatták be 2014 októberében. Technológiailag a már a PQ26-os platform előnyeit élvezte, a formaterv pedig élesebb és dinamikusabb vonalakat kapott, amit az arányok megváltozása is segített; az autó 90 mm-rel szélesebb és 30 mm-rel alacsonyabb lett elődjénél. Jelentős fejlesztések történtek a biztonsági és kényelmi jellemzők terén is. A Škoda Fabia először kapott Front Assist rendszert, adaptív sebességtartó automatikát és a vezető fáradtságérzetét figyelő rendszert. A 2018-as facelift tovább bővítette a modell felszereltségét, bevezetve a teljesen LED-es fényszórókat és a holttérfigyelőt.

fabia

Negyedik generációs Škoda Fabia (2021 – napjainkig)

A Škoda Fabia legújabb generációja 2021 tavaszán mutatkozott be ötajtós ferdehátúként, az MQB A0 platformra építve. Formaterve az Oliver Stefani által vezetett Škoda Desing csapat munkája. A negyedik generáció hossza meghaladja a 4,1 métert, csomagtere pedig 380 literre nőtt, ami 50 literrel több, mint az előző generációé. A jelenlegi Fabia olyan korszerű funkciókkal van felszerelve, mint a Travel Assist 2.0, az automatikus parkolás, a sávtartó asszisztens, a közlekedési táblák felismerése, a sávváltást segítő Side Assist, valamint a gyalogos- és kerékpáros-védelmet segítő Front Assist.

fabia

Uralkodás a motorsportban

A Škoda Fabia minden generációja figyelemre méltó hatást gyakorolt a nemzetközi rali világára, mióta a Škoda az első generációs Fabia WRC-vel (2003) belépett ebbe a motorsport-szegmensbe. A gyár a második generációval már a megfizethetőbb versenykategória felé helyezte át a hangsúlyt. A Škoda Fabia Super 2000 2009-ben jelent meg a raliban, és számos sikereket értek el vele mind a Škoda Motorsport gyári csapatának versenyzői, mind az ügyfélcsapatok pilótái világszerte. Az igazi mérföldkő azonban, amely megszilárdította a Mladá Boleslav-i márka motorsportban való helyét, a Fabia harmadik generációjával jött el 2015-ben, amikor az autó belépett a WRC2 kategóriába. A versenycsapatok szerte a világon több mint 470 darab Rally2 és Rally2 evo autót vásároltak, ezzel a legkelendőbb és legsikeresebb rali autóvá váltak a mai napig. A jelenlegi, negyedik generációs Fabia szolgál a Škoda Fabia RS Rally2 modell alapjául, amely a nemzeti és nemzetközi bajnokságokban aratott győzelmekkel folytatja sikerszériát.

fabia

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.